הוסטל לבוגרי מרכז גמילה מסמים ואלכוהול

כללי

החל משנת 2000, במקביל לקורס גמילה בסיסי עבור עולים מכורים לסמים מתקיימות במרכז פעמיים בשבוע קבוצות תמיכה עבור בוגרי הקורס הבסיסי.

מפגשים הללו מהווים חלק בלתי נפרד מתהליך הגמילה ומרכיב מאד חשוב שלו.

בעקבות הצלחה ותועלת בולטות של קבוצות תמיכה לבוגרים ובקשות מרובות מצד המטופלים, בשנת 2006 החליטה העמותה להרחיב את הפעילות לבוגרים ולפתוח פרויקט ” הוסטל” עבור בוגרים אשר עברו קורס גמילה בסיסי במרכז העמותה, משתתפים בקבוצות תמיכה לבוגרים וזקוקים לתמיכה והכוונה נוספים בזמן שהם מנסים להסתגל מחדש לחברה ולנהל חיים תקינים. מדובר באנשים שהתחילו את תהליך השיקום החברתי, עובדים לפרנסתם או שואפים לכך וזקוקים לחיזוקים של סביבה מבינה. מכיוון שמספר הפניות מבוגרי קורס גמילה גדל משמעותית בשנת 2009, העמותה קיבלה החלטה להרחיב את הפרויקט ע”מ לתת מענה לכ-120 מטופלים בשנה לעומת 15 אשר השתתפו בפרויקט עד היום. לצורך זה עמותה שכרה בניין נוסף בשטח בית חולים אברבנאל בבת-ים.

אוכלוסיית היעד

בוגרים של מרכז “רנסנס” בגילאים מעל 18

מטרת הפרויקט

לספק שלב שני של תהליך גמילה לבוגרי קורס גמילה בסיסי, להציע תמיכה, עזרה ויעוץ מקצועי ואפשרות לשיקום ותיקון חברתי למכורים נגמלים. בפרויקט משתתפים בוגרים של “רנסנס – ויקטוריה” ומרכזי גמילה אחרים בגילאים 18-30.

תוכן הפרויקט

במסגרת הפרויקט המורחב, תתקיים פעילות הבאה:

קבוצות תמיכה ערב וסוף שבוע

קבוצות מתקיימות בהנחיית עובדת סוציאלית ומדריכי המרכז. קבוצות תמיכה ערב בימי חול מתקיימות כל ערב בין השעות 20:00 ועד 21:30. בימי שישי ושבת בין השעות 16:00 ו- 18:00.

אימון פרטני

עובדת סוציאלית ומנחים מקצועיים מקיימים פגישות פרטניות. במהלך הפגישות בוגרים מעלים את הבעיות אישיות ויחד עם המנחה מחפשים פתרונות לכל אתגר עם דגש אל התגברות על מחסומים, העוצמות אישיות והתפתחות פוטנציאל אישי של משתתף. בנוסף, במקרה הצורך מנחים מלווים את משתתפי הפרויקט למוסדות שונים

סדנאות להעצמה ולהתפתחות אישית

סדנאות להתפתחות אישית יתקיימו בהנחיית מנחים מקצועיים. מטרת בסדנאות מצד אחד לחשוף בעיותיהם של משתתפי הפרויקט באמצעות שיטות מתקדמות ובהמשך להעניק להם כלים להתמודדות איתן. מאידך בסדנאות יושם דגש מיוחד על נושא הכשרה מקצועית ותעסוקה של הנגמלים בעתיד היות ועבודה ותעסוקה מהוות גורם משמעותי בשיקום של כל נגמל.

בסדנא, הנגמלים מקבלים הכוונה מקצועית ולומדים על מגוון מקצועות חדשים המבוקשים בשוק, מקבלים יעוץ בבחירת מקצוע חדש ופיתוח יזמות בשוק המקומי. לאחר סיום הסדנא, העמותה מסייעת לנגמלים להתקבל לעבודה או ללימודים מתאימים בהתאם לנטיות, הכשרת ופוטנציאל אישי המטופלים שהתגלו במהלך הסדנא.

בנוסף, במהלך הסדנאות עובדת סוציאלית ומדריך תעסוקה של המרכז מכינים את המטופלים לראיונות עבודה, מגשרים בין המטופלים לבין המוסדות, מקיימים קשר עם אותם המוסדות ע”מ לגלות בעיות אפשריות של המטופלים בזמן ולמנוע אותם.

קורס למנהיגות

העלאת הערכה עצמית ובטחון עצמי, פיתוח כישורי מנהיגות עם דגש מיוחד על פיתוח שאיפות להפוך לאזרח מועיל ותורם לחברה.

יעוץ פסיכולוגי כולל יעוץ משפחתי

משברים נפשיים, סיוע בהתמודדות עם המשברים (משבר הקליטה, נסיבות קשות של החיים, משברים משפחתיים, התמודדות עם פחדים, חרדות ולחץ וכו’).

פגישות עם עורך דין

מפגשים עם אנשים מעניינים, הופעות, הרצאות, ערבי פנאי וטיולים.

כל משתתף הפרויקט פעמיים בשבוע מתנדב בתור עוזר מדריך במרכז גמילה (קורס גמילה בסיסי). בפרויקט “הוסטל”, ישתתפו 120 בוגרים.

תועלת פרויקט

פרויקט “הוסטל” נותן מענה לבוגרי קורס גמילה מסמים ואלכוהול.

שיטת עבודה בקבוצות תמיכה ובפגישות פרטניות (ליווי פרטני) מהווה מפתח להצלחת טיפול גמילה אשר במפגשים הללו אצל המטופלים בהדרגתיות מתגבשת השקפת עולם חדשה שמאפשרת להם להישאר נקיים אחרי קורס גמילה בסיסי ולהשתלב בהצלחה בחברה.

בנוסף לכך, משתתפי פרויקט מקבלים סיוע והדרכה ברכישת מקצוע חדש ונדרש ובחיפוש עבודה.

המלצות מטופלים

מתלבטים? זה מובן, אנחנו כאן לעזור לכם
קדימה, מלאו את הפרטים אנחנו כבר נדאג לכם להכל
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
אתם לא לבד, השאירו פרטים או התקשרו 1800205077
נשמח למילוי פרטים שיסייעו לנו טרם החזרה :)
תודה שפנית לרנסאנס-ויקטוריה, אנחנו כאן עבורך