טיפול פסיכולוגי בהתמכרויות

טיפול פסיכולוגי בהתמכרויות הינו תהליך ארוך ומאתגר במיוחד עבור המכור עצמו ובעבור בני משפחתו והסביבה שלו. ישנם סוגים שונים של התמכרויות, הסוג המוכר מביניהן הוא ההתמכרות לחומרים פסיכואקטיביים. רנסאנס-ויקטוריה מרכז רפואי לגמילה מסמים ואלכוהול מעניק טיפול פסיכולוגי מותאם לנגמלים מחומרים אלו. המרכז הוקם מתוך ניסיון אישי ורצון עז לסייע לנגמלים לצאת ממעגל ההתמכרות ולתמוך בהם ובבני משפחותיהם בתקופה קשה זו. למרכז ניסיון של 13 שנים בתחום ובו פסיכיאטרים בכירים, רופאים מומחים, עובדים סוציאליים ומדריכים מקצועיים.

למי מתאים טיפול פסיכולוגי בהתמכרויות?

טיפול פסיכולוגי בהתמכרויות מתאים לכל מי שעונה על מספר קריטריונים המעידים על כך כי הוא אכן סובל מהתמכרות כלשהי, אלה הם כמה מהקריטריונים:

  • כאשר יש קושי לשלוט על הזמן וכמות הצריכה של הסם או כאשר יש קושי להגביל את משך זמן הפעילות הממכרת.
  • אם קיים רצון עז או דחף בלתי נשלט ליטול חומר כלשהו או לבצע פעילות מסוימת אליה האדם התמכר (יחסי מין או הימורים לדוגמא).
  • נוצרת התפתחות סבילות לחומר, זאת אומרת כי נדרשת כמות הולכת וגדלה של החומר אליו האדם מכור על מנת להשיג את האפקט ההתחלתי או שקיים צורך להגביר את הפעילות הממכרת.
  • במידה ומופיעות תופעות גופניות בזמן שלא משתמשים בחומר או בזמן שלא מבצעים את הפעילות.
  • באם נכרת הזנחה של שאר תחומי העניין האחרים של אותו אדם עקב השימוש בחומר או הפעילות הממכרת.
  • האדם מתמיד בשימוש בחומר או בפעילות למרות המודעות שלו לכך שהדבר אכן גורם לו נזק.

לסיכום

חשובה ההבנה כי התמכרות הינה פיתוח תלות בחומר ממכר כדוגמת אלכוהול, סמים ותרופות, לרוב אלה יהיו סמי הרגעה, תרופות שינה ותרופות נגד כאבים. או לפעילות כגון הימורים, יחסי מין ועוד. פעמים רבות מתפתחת סבילות לחומר אותו צורך האדם וכך עולה הצורך להגביר את המינון על מנת לשמר את ההנאה מהאפקט אותו החומר מספק. המכור הופך למעין שבוי ובשלב זה אינו יכול להפסיק לצרוך את החומר אליו התמכר מבלי לסבול ממצב של קריז (משבר) או מצב המתאפיין בהפרעות פיזיות ונפשיות קשות. על אף הקושי הרב חשוב לזכור כי ניתן לטפל בתסמינים אלו ובהתמכרות בעזרת טיפול פסיכולוגי מקצועי, וניתן להפסיק להמר או לצרוך סמים מכל הסוגים עם התמיכה אותה אנחנו מציעים.

המלצות מטופלים

מתלבטים? זה מובן, אנחנו כאן לעזור לכם
קדימה, מלאו את הפרטים אנחנו כבר נדאג לכם להכל
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
אתם לא לבד, השאירו פרטים או התקשרו 1800205077
נשמח למילוי פרטים שיסייעו לנו טרם החזרה :)
תודה שפנית לרנסאנס-ויקטוריה, אנחנו כאן עבורך