טיפולי גמילה מסמים

גמילה מסמים היא אחת המשימות הקשות ביותר לביצוע. התמכרות היא, למעשה, תלות בחומרים ממכרים שונים. אין ספק שהניסיון להפסיק את התלות בחומרים ממכרים הוא מורכב ואיננו פשוט בכלל: אנו נקלעים, לעיתים קרובות, למצבים רגשיים או פיזיים כואבים, ונדמה שהדרך הקלה להתמודד איתם היא באמצעות שימוש בסמים. למרות ההקלה הרגעית של המצוקה והכאב, תחושה זו היא חולפת – ובמהרה המכורים יחפשו את הדרך חזרה להתמכרות, ויפתחו תלות חזקה. כדי לשבור מעגל התמכרות זה, דרוש, ראשית, רצון חזק ביותר, וכמובן – סביבה תומכת.

גמילה מסמים במרכז גמילה: מידע חשוב

נדמה שבשנים האחרונות, המושג התמכרות הפך למונח חבוט וקלישאתי, שאיבד מעט ממשמעותו המקורית. מדוע? אכן, סוגי ההתמכרויות הם רבים, ואף כוללים, בין השאר, התמכרויות יום יומיות וקלילות למדי, כדוגמת התמכרות לשוקולד או לטלפון הסלולרי. עם זאת, התמכרות לסמים – וגמילה מהם, בניגוד לסוגי ההתמכרויות המוזכרות לעיל, יוצרות קריז. במילים אחרות, המכורים המנסים להיגמל מסמים חווים תגובה הפיזית הקשה, לצד תחושות נפשיות קשות למדי.

כדי להתגבר על התלות בסמים, יש צורך, כאמור, בתהליך גמילה מהם. אילו סוגי גמילה סמים קיימים, ומה הם כוללים?

שימוש בסמים קלים

בין אם התחלת לעשן אותם לאחר שעות בית ספר, במסיבות או באחת ההפסקות בעבודה, מריחואנה וחשיש הם כמה מהסוגים הנפוצים והממכרים ביותר בקטגוריה של סמים קלים. רבים המתחילים לעשן סמים אלו אומרים שיוכלו להפסיק לעשן מתי שירצו – אך הם משקרים לעצמם ולסביבה. בנוסף, אחת המחשבות המוטעות בכל הנוגע להתמכרות לסמים קלים היא שהתמכרות זו איננה משפיעה או פוגעת בחיי היום יום של המשתמש. למה הכוונה? משתמשים אלו יש ביכולתם לנהל חיי משפחה, ואף להגיע מדי יום לעבודה. עם זאת, התפקוד הכללי בשלל תחומי החיים שלהם יורד באופן משמעותי.

שימוש בסמים קשים

במקרים רבים, הדרך משימוש בסמים קלים לאלו הקשים היא קרובה למדי. כלומר, אלו המפתחים עמידות כלפי סמים קלים יחפשו אחר הסם הבא שיסייע להם להקהות את הכאב. סמים קשים, כך נדמה, הם השלב הבא – וההרסני. סמים אלו כוללים מגוון סמים רחב, ותהליך גמילה מהרואין, קוקאין וחומרים משני תודעה הוא מורכב אך אפשרי

תהליך גמילה מסמים במרכז גמילה – בסיוע צוות מקצועי

בין אם מדובר בשימוש בסמים קלים או קשים, חשוב להיוועץ עם יועצי גמילה שירכיבו עבורכם תכנית גמילה מותאמת. גמילה ממריחואנה שנחשבת לסם "קל" ועד להרואין שנחשב לסם "קשה" אפשרית בהחלט בעזרת הצוות המקצועי של עמותת מעל הסם, לתכנית גמילה אישית – ואף תקופת התאוששות הכרחית.

המלצות מטופלים

מתלבטים? זה מובן, אנחנו כאן לעזור לכם
קדימה, מלאו את הפרטים אנחנו כבר נדאג לכם להכל
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
אתם לא לבד, השאירו פרטים או התקשרו 1800205077
נשמח למילוי פרטים שיסייעו לנו טרם החזרה :)
תודה שפנית לרנסאנס-ויקטוריה, אנחנו כאן עבורך