הקניית כלים לחיים ללא סמים ואלכוהול

לא אחת קורה שבני נוער וגם מבוגרים מדרדרים לסמים ואלכוהול. לעתים מדובר בבני נוער בסיכון ולפעמים דווקא באנשים נורמטיביים שפשוט עברו משבר. כך או כך, ההתמכרויות הקשות הופכות את החיים לבלתי אפשריים, כך שהמכורים או בני משפחותיהם פונים למרכז גמילה לעזרה. לאחר הטיפול הפיזי, הקניית כלים לחיים ללא סמים ואלכוהול חשובה למכורים לשעבר. וזהו אחד הדברים שעושים במרכז רנסאנס-ויקטוריה, המרכז הרפואי לגמילה מסמים ואלכוהול.

בוחרים בחיים ללא התמכרות לסמים או אלכוהול

הקניית כלים לחיים ללא סמים ואלכוהול חשובה מעין כמותה למכורים לשעבר. באמצעות הכלים הנכונים היא מאפשרת להם לחזור למעגל החברתי והתעסוקתי. אלה כמה דברים שכדאי לדעת על כלים אלה:

  • כלים מותאמים אישית – המדריכים במרכז הגמילה עושים כל שביכולתם על מנת להתאים את שיטת הטיפול למצבו של המכור לא רק מבחינה פיזית, אלא גם התנהגותית. התאמה של הטיפול למכור ולאופי שלו תתרחש לאחר בחינה של הרקע שלו וכל מה שיבחר לשתף אודות עצמו.
  • פגישות אישיות – במרכז גמילה מקצועי מתקיימות פגישות אישיות שנועדו לעקוב אחר התקדמותו של המכור ולהעניק לו כמה טיפים להתנהגות שתסייע לו להיגמל. אחד הטיפים כולל מציאת תחביב חדש כמו נגינה בגיטרה, רכיבה על סוסים, ציור, סריגה ועוד. נוסף על כך, במהלך הפגישה מנסים לברר מה הוביל להתמכרות מלכתחילה, במטרה למנוע את הנפילה הבאה.
  • פגישות קבוצתיות – פגישות אלה חשובות לכל מכור, שכן הן נועדו לסייע לו להבין שהוא אינו לבד. כך שהמכור מקבל טיפים לא רק מהמדריכים, אלא גם מחברי הקבוצה שעברו חוויות דומות.
  • קהילה טיפולית – ישנם מכורים המתקבלים לקהילות טיפוליות, סביבה תומכת ומכילה זו תהיה זו שתעזור למכור להשתקם.

הצלחת הטיפול

לא תמיד קל למדוד את אופן ההצלחה של הגמילה מהתמכרות לסמים. האם מכור שלא צרך סמים במשך 4 חודשים נחשב להצלחה? באופן כללי, ניתן להגדיר הצלחה, או לכל הפחות תחילת החלמה, כאשר המכור (לשעבר) מתחיל לחוש בכאבים נפשיים או ברגשות שליליים וחיוביים כאחד. זאת משום שההתמכרות עד כה אמנם גרמה לקהות חושים, אך כעת הוא יכול להשתחרר ממנה אט אט, למלא את הצורך שלו בדרכים אחרות בריאות יותר ולהתחיל לחזור בהדרגה למעגל החברתי והתעסוקתי.

המלצות מטופלים

מתלבטים? זה מובן, אנחנו כאן לעזור לכם
קדימה, מלאו את הפרטים אנחנו כבר נדאג לכם להכל
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
אתם לא לבד, השאירו פרטים או התקשרו 1800205077
נשמח למילוי פרטים שיסייעו לנו טרם החזרה :)
תודה שפנית לרנסאנס-ויקטוריה, אנחנו כאן עבורך