מה כולל תהליך הגמילה?

מרכז גמילה מסמים מיועד למשתמשים אשר פיתחו תלות בסמים – בין אם הם קלים או קשים. תהליך הגמילה עצמו, אין ספק, הוא ארוך ומתיש, ובמקרים רבים, משתתפים בוחרים לסיים תהליך גמילה זה לפני סיומו. מדוע? משום שתהליך זה כולל מרחק פיזי ורגשי מהסביבה המוכרת. מצב זה יכול לערער רבים, אשר נמצאים בתהליך לא פשוט בכל מקרה. לכן, חשוב לתכנן את כל שלבי הגמילה, להיערך לכל אפשרות של שבירה, ולא פחות חשוב – לתכנן את שלבי השיקום בסיום הגמילה.

לאורכו של כל תהליך גמילה, ישנם מספר שלבים באמצעותם ניתן לבנות תכנית גמילה מתאימה לכל בן אדם. בין אם מדובר בראיון הקבלה למוסד הגמילה, אבחון מצבו הפיזי והנפשי של המכור, והטיפול עצמו – מדובר בתהליך הכרחי שאמור להביא לשיקומו של המכור. עם זאת, חשוב לציין שישנם היבטים המשותפים, באופן יחסי, למכורים רבים. מה קשיי גמילה אלו כוללים?

  • קושי פיזי – תסמיני גמילה הם סוג התמודדות לא פשוט בכל תהליך הפסקת התלות מסמים. במילים אחרות, מכורים הנכנסים לתהליך גמילה מסמים יחוו דחפים עצומים בחוזקם למנת הסם הבאה. דחפים אלו למעשה, הם הדבר העיקרי המעסיק את המכורים בשבועות הראשונים – והקריטיים ביותר – בתהליך ההחלמה. דחפים אלו יכולים לבוא לידי ביטוי, למשל, בכאבים חזקים לאורכו ולרוחבו של הגוף, תחושות עקצוץ, ולעיתים חוויות המדמות הזיות. יכולת האיפוק בתקופה זו מאפשרת, בתום פרק זמן זה, התגברות על הצורך במנת סם חדשה.
  • קושי נפשי – לאורכו של תהליך הגמילה מסמים, המשתקם מנסה לגבור על הדחפים למנת הסם הבאה. לצד תחושת הכאב הקשה, מגיעים גם קשיים נפשיים. מדובר בהתמודדות רגשית הכוללת התמודדויות חדשות עם המשפחה, עם החברים, ועם הזיכרונות מהעבר שחוזרים וצפים. במילים אחרות: מדובר בתהליך השתלבות מחודש עם העולם.

תהליך גמילה – לחיים נקיים מסמים

אין ספק שתהליך גמילה מסמים קשים וקלים כאחד הינו אחד התהליכים המכריעים בחייו של כל מכור. הצוות המקצועי של עמותת מעל הסם ילווה את המשתקם לאורכו של תהליך הגמילה, כמו גם יהיה אוזן קשבת למשפחה.

המלצות מטופלים

מתלבטים? זה מובן, אנחנו כאן לעזור לכם
קדימה, מלאו את הפרטים אנחנו כבר נדאג לכם להכל
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
אתם לא לבד, השאירו פרטים או התקשרו 1800205077
נשמח למילוי פרטים שיסייעו לנו טרם החזרה :)
תודה שפנית לרנסאנס-ויקטוריה, אנחנו כאן עבורך