מדוע אנשים מתמכרים?

החבר הכי טוב או בן משפחה נמצאים בתוך תהליך גמילה במרכז גמילה מסמים, ייתכן שאתם תראו אותם במצבים שעוד לא הכרתם. חשוב מאוד לדעת שאנשים שמתחילים גמילה, מתמודדים עם כל מיני סיטואציות נפשיות ופיזיות שגורמות להם להרגיש בעיקר רע. תהליך הגמילה הוא אומנם מורכב, אך ככל שמכירים את התסמינים מראש, יותר קל למטופל להתמודד איתם וגם לאנשים שאוהבים ועוטפים אותו ביום יום. מרכז גמילה מסמים ואלכוהול “רנסאנס – ויקטוריה הוא אחד מבין המרכזים שמאפשרים למטופל לדעת ולהכיר את התסמינים מראש. עוד בתהליכי האבחון הראשונים, הם משקפים את המצב הנוכחי, את התהליך וגם לגבי השיקום. הם למעשה פורסים בפני המטופלים את כל האפשרויות, על מנת להבין האם הוא מעוניין להיגמל ולאפשר לעצמו לחזור לחיים טובים יותר.

יש לשאלה הזו המון תשובות, אחת מהבולטות היא – סיבת ההתמכרות יכולה להיות בעקבות התמודדויות נפשיות שיכולות להתפתח בעקבות טראומות או חוויות עבר או בשל נתונים גנטיים. המטופל לא יכול לדעת במפורט האם ההתמכרות שלו היא גנטית או לא, ניתן כמובן לתשאל את המשפחה ואת הסביבה הקרובה, אך גם אם הוא עבר טראומה, הרבה יותר קל להבין את הסיבה שבגלל הוא החליט ליטול סמים. המצבים הנפשיים הללו יכולים לגרום למשתמש לתחושות מאוד קשות, הן מבחינת הדיכאון, החרדה, העייפות, בעיות שינה, מחשבות טורדניות, מצבי דחק ועוד. מרכז גמילה מסמים מבצע אבחון מקיף כדי לזהות את כל אלו, ומסייע למטופל לראות את הכל, עד לפרט הכי קטן ולהתמודד איתם. רק כך יהיה הכי נכון לצאת מהמעגל של ההתמכרות.

 

גמילה אחת יכולה להוביל להתמכרות אחרת

גם אם הגעתם לטיפול בהתמכרות בסמים במרכז גמילה מסמים, סיימתם את התהליך בהצלחה ואתם בטוחים שזה מאחוריכם – חשוב שתדעו. יכולים להיות אנשים שיעברו את תהליך הגמילה בהצלחה, יחזרו לחייהם הרגילים ואף יפתחו חיים חדשים. אך מכיוון שישנו מצב נפשי עמוק שהוא עדיין מעורער, יכולה להיות אופציה שהמטופל ינסה להתמכר למשהו אחר. מומלץ עוד לפני ההגעה לשלב הזה, למצוא את הדרך להמשיך את הטיפול הפסיכולוגי, ולשמר את מה שלמדתם במרכז הגמילה.

לסיכום, מרכז גמילה מסמים ואלכוהול “רנסאנס – ויקטוריה בעל וותק רב בלווי מטופלים שסובלים מהתמכרויות שונות, ומסייע להם לצאת לדרך חדשה ונקייה מסמים.

 

המלצות מטופלים

מתלבטים? זה מובן, אנחנו כאן לעזור לכם
קדימה, מלאו את הפרטים אנחנו כבר נדאג לכם להכל
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
אתם לא לבד, השאירו פרטים או התקשרו 1800205077
נשמח למילוי פרטים שיסייעו לנו טרם החזרה :)
תודה שפנית לרנסאנס-ויקטוריה, אנחנו כאן עבורך