איך תוכלו לעזור לאדם מכור?

רגע הגילוי שבו אתם מבינים כי אדם קרוב לכם ויקר התמכר לסמים קשים, קלים, לאלכוהול או לחומר אחר, הוא רגע קשה מאוד עבורכם, אך הוא עשוי להיות המפתח להתחלה חדשה עבורו.

במאמר זה, ננסה להעניק לכם את הכלים ולעזור לכם לעזור למתמכר, מתוך שאיפה להביאו לגמילה מלאה ולחיים חדשים.

שלבים בעזרה לאדם מכור

השלב הראשון בתהליך העזרה שלכם לאדם מכור הוא ניסיון להבין מהי התמכרות באופן כללי. ובכן, התמכרות היא התנהגות חוזרת וכפייתית שהאדם המכור אינו שולט בה, המתבצעת סביב חומר ממכר כלשהו והניסיונות להשיג אותו, תוך התעלמות והכחשה של הנזקים שנגרמים לו ולסביבה שלו כתוצאה מהשימוש בחומר.

האדם המכור

לא תמיד יודע או מצליח להתמודד עם מצבים רגשיים קשים לבדו, והוא זקוק לחומר – הסם, האלכוהול או הכדורים – על מנת לעבור מצבים אלו, להדחיק אותם או להימנע מהתמודדות איתם, ובהדרגה הופכת הצריכה לעניין המרכזי והיחיד בחייו, המתנהלים סביב ההתמכרות. עם הזמן מתפתחת בחומר תלות פיזית ורגשית גם יחד, וההשפעה שלו על חייו היא מקיפה, וכוללת את הגוף והנפש במקביל. אדם מכור לא תמיד מכיר בבעיה שלו ומודה בפני עצמו או בפני הסביבה, בכך שהיא קיימת. לעיתים, ההתמכרות כרוכה גם בתחושות של אשמה ופחד, בושה ומבוכה המקשים עליו לפנות לעזרה. ברגע שאתם תצליחו לתפוס את המהות של ההתמכרות ולהבין איזה תפקיד היא תופסת בחייו של המכור, יהיה לכם קל יותר לעבור לשלב הבא ולנקוט במעשים. אתם אמנם לא תוכלו לגמול אדם בעצמכם מתוך אהבה ודאגה, אך תוכלו להביאו אל מרכז הגמילה הרפואי רנסנס-ויקטוריה, את יתרת הדרך הוא כבר יעשה בעצמו בעזרת הצוות המקצועי של המקום.

גמילה במכון רנסנס ויקטוריה – מרכז גמילה רפואי מקצועי

השלב הבא בעזרה לאדם מכור היא להביאו לגמילה מקצועית ומסודרת במכון גמילה איכותי. אמנם נדרש רצון מצידו של המכור על מנת להצליח בגמילה, אך לעיתים קרובות מגיעים לגמילה מכורים אשר בני משפחותיהם מחייבים אותם לעשות כן, מציבים עבורם אולטימטום, ולא משתפים פעולה עם התנהגותם ההרסנית בדוגמת הפסקת תקציבים, הימנעות מקשר, וכן הלאה, וזו מהווה מוטיבציה חיצונית עבור הנגמלים. כמו כן, חשוב לדעת כי רוב הניסיונות לבצע גמילה עצמאית מועדים לכישלון, משום שהם אינם מבוצעים תחת פיקוח רפואי, ולכן תופעות של כאבי גמילה, עוויתות והתקפים עשויים להכשיל את הגמילה כולה.

מכון רנסנס-ויקטוריה הינו מרכז מקצועי ורפואי לגמילה מסמים ואלכוהול, המשלב גמילה פיזית בפיקוח רפואי צמוד וכן התחלה של גמילה נפשית בתהליך טיפולי צמוד בידי בעלי מקצוע. במהלך הטיפול במרכז גמילה רנסנס-ויקטוריה עובר המכור קודם כל אשפוז של גמילה רפואית, תוך הבטחה של מינימום כאבים ותופעות לוואי, ולאחר מכן מתחיל התהליך הנפשי של הכרה בבעיה, הבנה של השלכותיה השליליות, בירור של הגורמים הנפשיים שהוליכו אותו להתמכרות והתאמה של טיפול, שיוכל לאפשר לו לשפר את חייו ולחיות אותם ללא התלות בחומר אליו התמכר.

לכל הפרטים, מוזמנים להתקשר – 1800-205-077

המלצות מטופלים

מתלבטים? זה מובן, אנחנו כאן לעזור לכם
קדימה, מלאו את הפרטים אנחנו כבר נדאג לכם להכל
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
אתם לא לבד, השאירו פרטים או התקשרו 1800205077
נשמח למילוי פרטים שיסייעו לנו טרם החזרה :)
תודה שפנית לרנסאנס-ויקטוריה, אנחנו כאן עבורך