התמכרות לריטלין

ריטלין היא תרופה פופולרית מאוד. משתמשים בה גם ילדים שסובלים מקשיי קשב וריכוז ו/או היפראקטיביות, גם סטודנטים ובמיוחד בתקופות לחוצות שמחייבות למידה משמעותית וגם מבוגרים יותר שמבקשים לשפר את היכולות שלהם בעבודה. בנוסף ישנם מקרים שבהם השימוש בריטלין נובע גם מהרצון לדכא את התיאבון, ועוד השפעה אפשרית היא אפילו תחושת אופוריה. כל עוד נטילת התרופה נעשית באופן מבוקר, על בסיס מרשם של רופא מומחה, התוצאה עשויה להיות חיובית – אבל שימוש לא מבוקר עלול לייצר התמכרות לריטלין ואיתו סיכון של ממש להיווצרות נזקים חמורים. בכל מקרה שבו ישנו חשש להתמכרות מומלץ לפנות באופן מידי למומחים בתחום. לעמותת מעל הסם בראשותו של סרגיי יורצ'נקו ניסיון רב ויכולת מוכחת לסייע לכל אחד ואחת.

הסכנות שגורמת התמכרות לריטלין

  • נזק לכבד – שימוש יתר בריטלין נמצא כקשור לבעיות שונות בכבד, אחד האיברים היותר חיוניים בגוף האדם.
  • היצרות של כלי דם – בעיה שעלולה להוביל למחלות שונות ותפקוד לקוי של איברים ומערכות בגוף.
  • שכיחות גבוהה של תופעות לוואי לא רצויות – ובהן חרדות, תשישות, קוצר נשימה, בחילות ועוד.
  • אובדן תיאבון – תיאבון ירוד לאורך זמן עלול לגרום לחוסרים תזונתיים משמעותיים.
  • התקפים פסיכוטיים – במקרים קיצוניים ההתמכרות למתילפנידאט, החומר הפעיל בתרופה, עלולה לייצר התקפים פסיכוטיים וכתוצאה מכך האדם משוכנע כי רודפים אחריו.

גמילה מריטלין בצורה יעילה ויציבה

הנזקים הרבים שעלולה לגרום התמכרות לריטלין מחייבים תשומת לב לכל סימן אזהרה אפשרי. בפרט חשוב לבחון האם המינונים גדלים באופן קבוע – משום שהגוף מפתח סבילות לחומר הפעיל, נדרשת כמות גדולה יותר כדי להגיע לאותן תוצאות. עוד אינדיקציה לצורך בהתערבות מקצועית היא שקרים סביב צריכת הריטלין, וכמובן שאם משתמשים בתרופה זו ללא מרשם רופא זהו תמרור אזהרה בולט. עמותת מעל הסם בראשותו של סרגיי יורצ'נקו, איש מקצוע בעל ניסיון רב בטיפול וגמילה מהתמכרויות מסוגים שונים וליווי משפחות בתהליכי גמילה, מסייעת לכל שהתמכר או התמכרה לריטלין. הייעוץ והליווי מותאמים אישית לכל אדם, תוך שימת דגש גם על ההיבטים הפיזיים כדי שהגמילה עצמה לא תעורר סימפטומים קשים, וגם על ההיבטים הרגשיים – במטרה להבטיח שהאדם שנגמל מההרגל המזיק לא יחזור אליו בעתיד.

המלצות מטופלים

מתלבטים? זה מובן, אנחנו כאן לעזור לכם
קדימה, מלאו את הפרטים אנחנו כבר נדאג לכם להכל
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
אתם לא לבד, השאירו פרטים או התקשרו 1800205077
נשמח למילוי פרטים שיסייעו לנו טרם החזרה :)
תודה שפנית לרנסאנס-ויקטוריה, אנחנו כאן עבורך