גמילה מסמים קשים

גמילה מסמים קשים אמורה לסייע למכורים לשבור את דפוסי ההתמכרות במובן הפיזי והרגשי במסע אל עבר ההחלמה.

אין ספק שבחברה של ימינו החשיפה לגירויים גורמת לאנשים רבים לרצות ולהתנסות בחומרים חדשים.

במקביל לכך, שימוש בסמים קשים גם יכול להצביע על תלות של המשתמש בחומר; תלות שאמורה לטשטש את החרדות או זיכרון של טראומות.

למרות כל זאת – גמילה מסמים קשים היא בגדר הפתרון המומלץ שאמור להביא לשיקום חייו של המכור.

גמילה מסמים קשים: היבטים שונים

כדי לנסות ולהבין יותר טוב את מושג ההתמכרות לסמים, ואת התהליך של גמילה מסמים קשים – בואו ונבחן מספר מההיבטים המרכזיים:

  • כיצד יודעים לאבחן התמכרות? – כדי לזהות האם אדם מכור לסמים קשים, ניתן להיעזר במספר פרמטרים: דחף כפייתי לחזור ולהשתמש בחומר או בפעולה אליהם התמכר האדם, הזנחה של פעילויות פנאי קודמות ונטישה של קרובי משפחה וחברים, ואף עמידות הגוף בפני החומר כך שההשפעה שלו איננה חזקה כבעבר – ועוד פרמטרים נוספים, כך ארגון הבריאות העולמי מסביר, מצביעים על פיתוח תלות בחומר.
  • תהליך הגמילה מסמים קשים – להתמכרות לסמים קשים ישנן השלכות פיזיות מובהקות הדורשות לנקות את הגוף מהסם. אין ספק שגמילה פיזית מסמים, ובמיוחד מסמים קשים, היא תהליך לא פשוט שיש לבצע באופן מדורג ושקול. עם זאת, מדובר בשלב ראשוני והכרחי כדי להגיע לשלב הבא בתהליך: שלב הטיפול הנפשי. באמצעות טיפול פסיכולוגי, המטופל יבין את הנסיבות שהובילו לבניית דפוס ההתמכרות, כמו גם יעניק לו כלים להתמודד עם חיי היום יום והחרדות שלו – ללא חומרים ממכרים.
  • תהליך גמילה עבור נשים – בשונה מהתמכרות של גברים לסמים קשים, המניעים של נשים להתמכרות הוא רגשי ומתבסס על טראומה כמו אונס או חיים לצד בן זוג מכור. במקרים רבים, נשים אף יפתחו תלות חזקה בסמים קשים הרבה יותר מגברים – ובהתאם, גם הגמילה ממנהג מגונה זה תהיה קשה. בעת תהליך הגמילה של נשים משימוש בסמים קשים, חשוב לקחת בחשבון גם את ההשפעות ההורמונליות שיכולות להיגרם כתוצאה משימוש קבוע בחומרים אלו: בין אם מדובר במחזור החודשי, סיבוכים בהריון ואפילו בלידה – כולם יכולים להינזק כתוצאה מסמים קשים.

לנצח את המחלה – להיגמל מהסמים

מומחים רבים מעדיפים להתייחס להתמכרות – וייתכן בצדק – בתור מחלה, ולאו דווקא בתיאורים ידועים אחרים. בכל מקרה, הצוות המנוסה בעמותת מעל הסם ידע להרכיב תכנית שיקום וכמובן גמילה מסמים קשים לכל מטופל.

המלצות מטופלים

מתלבטים? זה מובן, אנחנו כאן לעזור לכם

קדימה, מלאו את הפרטים אנחנו כבר נדאג לכם להכל

גמילה מסמים קשים – לפני שיהיה מאוחר

גמילה מסמים קשים היא אחת הפעולות הקשות לביצוע, גופנית ונפשית. התלות שפיתח הגוף בסמים גורמת לתופעות אשר הופכות את האדם לחסר אונים מול הצורך בסם. ישנם אומנם תחליפי סם אשר ניתנים בתהליך הגמילה, אך ללא טיפול רגשי בגורמי הבעיה לא יהיה שינוי לאורך זמן. על מנת להצליח בתהליך הגמילה יש צורך בשיתוף פעולה של המטופל, וגם לסביבה ולצוות המטפל יש חשיבות קריטית בשיקום. גמילה במסגרת טיפולית כוללת היא הדרך הטובה ביותר לסייע למכורים לצאת ממעגל הסמים. מרכז לגמילה מסמים רנסאנס-ויקטוריה מעניק מסגרת המשלבת טיפול אישי, טיפול קבוצתי, צוות מומחים רפואיים מנוסים, מדריכים ועובדים סוציאליים.

גמילה מסמים קשים - חשוב לדעת

הנזקים הגופניים והנפשיים של שימוש בסמים קשים הם רבים ונוגעים לכל תחומי החיים. חשוב להבין שמה שנראה תחילה כאקט חברתי, כרצון להתנסות בדברים חדשים או שהייה בסביבה של מכורים הופך מהר מאוד לחסר שליטה. הנה כמה מהנזקים הנגרמים משימוש בסמים:

  • השפעות גופניות האצה קיצונית של קצב הלב, עלייה תלולה בלחץ הדם, פגיעה בתפקוד השכלי, הידבקות במחלות כתוצאה משימוש במזרקים משומשים, צורך גופני גובר בהעלאת המינון כדי להגיע לאותה תחושה, מוות ממנת יתר.
  • השפעות נפשיות שינוי במצבי הרוח, שינוי בהתנהגות, בתודעה, ברגשות, התנהגות הרסנית וצורך גובר בגירויים. הסמים גורמים לאדם לחשוב שהוא חש הנאה בעקבות השימוש בחומר, דבר שגורם לו לרצות לחזור על כך – זו ההתמכרות.

לפתוח דף חדש עם גמילה מסמים קשים

גמילה מסמים קשים אינה יכולה להתבצע בזמן קצר, כיוון שמדובר בחומרים שהגוף צריך ללמוד לוותר עליהם וזהו תהליך קשה. אף על פי שנדרשים מאמץ, השגחה, טיפול גופני ונפשי – זה אפשרי בהחלט. במרכז גמילה רנסאנס-ויקטוריה ישנם מדריכים אשר היו בעצמם מכורים בעבר והיום מסייעים לאחרים לעבור את התהליך. אין כמו מישהו שהיה שם, במקום הנמוך ביותר והצליח, על מנת להוכיח שזה אפשרי. אם אתם מעוניינים להיגמל, חוששים שלא תוכלו לעמוד בתהליך, בואו לביקור במרכז שלנו, הכירו את הצוות ואת המדריכים ותראו שאפשר אחרת, אפשר לצאת מזה.

גמילה מסמים קשים זה אפשרי

סמים קשים הפכו למרבה הצער לתופעה נפוצה למדי. תרמו לכך הזמינות היחסית גבוהה שלהם וחוסר היכולת של הרשויות לעצור את הסחר בהרואין, בקוקאין ובסוגים אחרים של חומרים ממכרים והרסניים במיוחד. גמילה מסמים קשים היא אתגר מורכב במיוחד, שכרוך בקשיים פיזיים ורגשיים עצומים, ולכן ישנה חשיבות רבה מאוד למקום שבו מתבצע התהליך. רק מרכז גמילה עם צוות מיומן ומחויב, יכולת לספק השגחה ותשומת לב מסביב לשעון וניסיון נרחב בליווי נגמלים גם לאחר שהגוף מתנקה (אבל המציאות עדיין מציבה מכשולים) יכול להבטיח - וגם לקיים - אחוזי הצלחה מרביים. מרכז רנסאנס ויקטוריה פועל בתחום הגמילה למעלה מ-20 שנים, וכבר רשם הצלחות מוכחות רבות מאוד.

תופעות הלוואי האפשריות במהלך גמילה מסמים קשים

  • תסמינים פיזיים - כאבי ראש, כאבי בטן, כאבי שרירים, הזעה רבה, דופק מואץ, לחץ דם גבוה, הקאות, שלשולים. אצל חלק מהמטופלים עוצמת תסמיני הגמילה הפיזיים חמורה במיוחד, ובכל מקרה נדרשת השגחה של אחים ואחיות מנוסים ומנוסות כדי לוודא שלא נגרם נזק בלתי הפיך לאדם.
  • תסמינים נפשיים - גם הפן הנפשי של ניקוי הגוף מהחומרים הממכרים מחייב תשומת לב רבה. בין התסמינים הנפשיים הנפוצים ביותר: חרדות, דיכאון ועצבנות יתר.
  • קשיים התנהגותיים - בשלב הראשון של הגמילה מהסם, שעשוי להימשך גם מספר ימים (בהתאם לחומרת ההתמכרות ולמאפיינים הפיזיולוגיים הספציפיים של כל מטופל), עלולים להופיע גם קושי לישון (וכתוצאה מכך עייפות שפוגעת גם היא בגוף ובנפש), ערעור החיבור למציאות ואפילו נטייה לאובדנות. הניסיון של הצוות המטפל הוא מפתח קריטי במעבר השלב הקריטי בגמילה.

מרכז גמילה מסמים קשים

על-מנת למזער את רמת הסיכון של התסמינים הפיזיים שעלולים לצוץ תוך כדי גמילה מסמים קשים, חשוב לבצע את התהליך באופן הדרגתי ומבוקר. לאחר שמושלם ניקוי הגוף, ניתן להתפנות לחיזוק הנפש - כדי שהמטופל לא יחזור להשתמש בחומרים שמזיקים לו. צוות מרכז הגמילה רנסאנס ויקטוריה כולל נשות ואנשי מקצוע ותיקים ומיומנים, בהובלת פסיכיאטר ונרקולוגית מוערכים במיוחד. כל תהליך גמילה כולל שיתוף של האנשים הקרובים למטופלים ותמיכה בשיקום מקיף שלהם, כולל למשל התייחסות לפן התעסוקתי. התוצאה: תהליך הוליסטי ואפקטיבי, ומטופלים רבים שעלו על דרך המלך בעקבות השהות במרכז.
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
אתם לא לבד, השאירו פרטים או התקשרו 1800205077
נשמח למילוי פרטים שיסייעו לנו טרם החזרה :)
תודה שפנית לרנסאנס-ויקטוריה, אנחנו כאן עבורך